PvdA Heerlen neemt deel aan coalitie Heerlen, in samenwerking met Groenlinks en Partij van de Dieren, met Casper Gelderblom als wethouder

27 mei 2022

Uit liefde voor onze stad, op naar een een socialer, duurzamer, en diervriendelijker Heerlen!

Het is officieel. Met veel enthousiasme en ambitie sluit de PvdA zich aan bij een vooruitstrevend nieuw stadsbestuur voor Heerlen. Dat doen we samen met Partij voor de Dieren en GroenLinks met een gezamenlijke wethouder voor Wonen, Milieu, en Circulariteit: de 27-jarige Casper Gelderblom. Casper, die in Heerlen is opgegroeid, is nu nog onderzoeker aan het Europees Universitair Instituut in Florence en campagne-coördinator voor de internationale vakbondsfederatie UNI Global Union en de NGO Progressive International, maar kan niet wachten aan deze klus te beginnen. “Heerlen is voor mij de fijnste stad ter wereld. Ik vind het dan ook een enorme eer om mij, als wethouder, de komende jaren keihard voor de stad in te mogen zetten.”

Casper neemt plaats in een divers en vernieuwend college dat behalve naast de Partij voor de Dieren, GroenLinks, en PvdA bestaat uit SP, CDA, VVD/D66, en PHB. In nauwe samenwerking met onze drie fracties gaat hij zich de komende periode inzetten voor een zorgzaam en duurzaam Heerlen. Speerpunten zijn daarbij het bestrijden van energiearmoede, een grotere en toekomstbestendige woningvoorraad, en het bevorderen van biodiversiteit. Naast wonen, milieu, en circulariteit vallen ook dierenwelzijn, dienstverlening, vastgoed, afvalverwerking en het stadsdeelwethouderschap Heerlerheide binnen zijn portefeuille.

Komende week wordt het akkoord besproken in de ledenvergaderingen en besturen van de betrokken partijen. Tijdens de raadsvergadering van 8 juni wordt het akkoord besproken en het nieuwe college geïnstalleerd.

Waar ben je naar op zoek?