Door Renate Brentjes op 27 oktober 2015

Oprichting en bekendmaking Ombudsteam Heerlen.

De PvdA Heerlen wil weten, zien en voelen wat er in de stad gebeurt. We willen ons beleid toetsen aan de praktijk en ons netwerk en expertise voortdurend uitbreiden en verbeteren. Verder willen we weten waar burgers tegenaan lopen, misstanden aankaarten en het beleid verbeteren. Tot slot willen wij mensen helpen en ondersteunen als dat nodig is. Daarom gaan wij als PvdA Heerlen een Ombudsteam starten, dat luistert naar wat u te vertellen heeft, uw klacht onderzoekt en u adviseert hoe u uw probleem kunt aanpakken. Ook kunnen wij als ombudsteam misstanden aankaarten bij de PvdA fractie, zodat we er op de politieke agenda aandacht voor kunnen vragen. En dat is weer goed voor iedereen.

Hoe werkt ons Ombudsteam?

Veel zaken kunnen worden opgelost met een telefoontje en een doorverwijzing. Bij sommige mensen gaat het ombudsteam op huisbezoek, omdat je bij een gesprek ‘aan de keukentafel’ soms sneller tot de kern van het probleem kan doordringen. Mensen praten in hun eigen, vertrouwde omgeving gemakkelijker dan op vreemde bodem.

Waarover kun je het Ombudsteam benaderderen

• Vragen over werk, inkomen en zorg,
  • Klachten over communicatie met de gemeente,
  • Het niet of erg laat antwoorden op brieven en klachten,
  • Vragen over persoonsgebonden budget (PGB),
  • overlast ervaren of onveilige (verkeers)situaties

Hoe neemt u contact op met ons Ombudsteam?

U neemt contact op met Renate Brentjes:

• brentjes@gmail.com
  • 06-22542614
Renate Brentjes

In onze ombudsteams staan vrijwilligers binnen én buiten de partij klaar om mensen te helpen met wat men soms ‘kleine problemen’ noemt. Noem ze klein, maar het gaat hier wel om grote ergernissen: overlast, criminaliteit, juridisch getouwtrek, gebrekkige huisvesting, allemaal zaken die mensen dagelijks raken. Ombudswerk richt zich traditiegetrouw vooral op klachten over overheidsinstanties, maar

Meer over Renate Brentjes