Door Henk Verreck op 28 juli 2017

PvdA Heerlen stelt vragen over sluiten pinautomaat ‘Van Weerden Poelmanstraat’.

De fractie van de PvdA Heerlen vernam vanmorgen uit de krant dat de pinautomaat voor Meezenbroek behouden blijft. Daar is de fractie van de PvdA Heerlen erg blij mee. Maar ook aan de Van Weerden Poelmanstraat staat een pinautomaat die dreigt te verdwijnen. Ook daar geldt dat de omwonenden zich zorgen maken. Veel omwonenden zijn op leeftijd en slecht ter been. Ze hebben veel moeite om naar een pinautomaat elders te gaan. De afstand tot de stad is te groot en de pinautomaat bij de buurtsuper is vaak buiten gebruik. Reactie fractievoorzitter Henk Verreck: ‘De slogan van de SNS bank is: Wij zijn SNS. We zijn er voor jou’. Dat lijkt alleen niet op te gaan voor deze pinautomaten’.

Daarom de volgende vragen:

1. Bent u bekend met het artikel ‘bank zoekt nieuwe plek voor pinautomaat’. ?
2. Bent u bekend met het feit dat ook de pinautomaat aan de Van Weerden Poelmanstraat gaat verdwijnen?
3. Wat is de argumentatie om de pinautomaat in Meezenbroek te behouden en de pinautomaat aan de Van Weerden Poelmanstraat te sluiten?
4. Welk alternatief wordt er voor deze mensen geboden?
5. Wilt u zich inspannen om de ook pinautomaat aan de Van Weerden Poelmanstraat te behouden?

De vragen die zijn ingediend door onze fractie kunt u ook hier lezen : PvdA,pinautomaat Van WeerdenPoelmanstr.