Door Cynthia de Jong-Mali op 6 juni 2016

Regulering cannabisteelt

Heerlen is hard op weg om als een feniks uit haar as te herrijzen. Vandaag mochten we trots aanwezig zijn bij de opening van het Maankwartier. We hebben het etiket ‘drugshoofdstad’ gelukkig al lang van ons afgeschut. Echter moeten we ook concluderen dat we nog steeds te maken hebben met illegale wietteelt. Illegale wietteelt die voor gevaarlijke toestanden in woonwijken zorgt. Twee jaar geleden kondigde voormalig burgemeester Paul Depla tijdens zijn Nieuwjaars speech aan te onderzoeken of het mogelijk was om cannabis te reguleren. Dit bleek lastig te zijn en werd het stil op dit thema! Echter lazen we in de Volkskrant en op 1Limburg en dat het mogelijk is om op basis van mensenrechten het kweken en verhandelen van cannabis gereguleerd toe te staan. Dit naar aanleiding van een onderzoek dat uitgevoerd werd op verzoek van 27 grotere gemeenten. De PvdA Heerlen is voorstander van gecertificeerde legale wietteelt. We zijn ook voor een zerotolerance beleid bij hennepplantages in woonwijken en drugsdealen op straat. Enkele maanden concludeerden wij ook al overlast bij coffeeshop Brothers op de Heerlerbaan.

Lees hier onze vragen: vragen cannabis

Cynthia de Jong-Mali

Ik ben Cynthia de Jong-Mali, 41 jaar geleden geboren op Vrieheide en vanaf mijn 2de jaar opgegroeid op de Heerlerbaan waar ik nog steeds aan de rand woon met mijn man Remko en mijn tweeling van 7 jaar Faas en Lieve . Na mijn studie aan de NHTV te Breda heb ik 2 jaar in

Meer over Cynthia de Jong-Mali