16 mei 2016

Start Willem Vliegen Leergang

Afgelopen zaterdag startte in Heerlen de ‘Willem Vliegen’-Leergang. Een leergang voor mensen met ambitie en politiek talent.

Ongeveer twintig PvdA’ers uit heel Limburg kwamen bij elkaar in het Heerlense gemeentehuis. Daar hebben Jacques Costongs (voorzitter PvdA Limburg), Paul Jungbluth (ex-Kamerlid GroenLinks), Harry Leunissen (wethouder Landgraaf) en Manon Fokke (Kamerlid) de cursisten meer geleerd over o.a. de lokale en regionale partijgeschiedenis, waar is Limburg en machtsverhoudingen in de lokale politiek wat is een gunfactor en hoe gebruik je die, waar staat iedereen en wat is zijn plek in het geheel.

Namens de PvdA-afdeling Heerlen nemen 3 personen hieraan deel.

De leergang vindt plaats op 7 (zater)dagen in 2016 en 2017 waaronder ook een Tweede en Eerste Kamer bezoek gaat plaats vinden om het debat aan den lijven te voelen, ook staat een werkbezoek aan de Europese Unie en Europese Commissie in Brussel ingepland. Daarnaast zijn de cursisten in koppels opgedeeld waarbij zij op het eind van de Leergang een presentatie moeten houden.

De aftrap werd door iedereen als leuk en leerzaam ervaren!