Sinan Can en Marjolein Moorman spreken 30 maart a.s. Hub Cobben Rede uit in Heerlen

21 maart 2024

Voor degenen die het bericht gemist hebben, onderzoeksjournalist Sinan Can en Marjolein Moorman, PvdA-wethouder in Amsterdam, spreken op zaterdag 30 maart in de Royal Bioscoop in Heerlen de Hub Cobben Rede uit.

Voor dit evenement wordt telkens een in nieuws en media opvallende persoon en persoonlijkheid uitgenodigd. Eerder spraken Tweede Kamerleden Renske Leijten en Pieter Omtzigt de rede uit.

Sinan Can is een Nederlands journalist en programmamaker. Hij werkte als onderzoeksjournalist voor onder andere het televisieprogramma Zembla van de VARA. Marjolein Moorman is PvdA-wethouder Onderwijs, Armoede en Inburgering in Amsterdam. In haar beleid staan kansengelijkheid en gelijkwaardigheid centraal in een tijd dat wantrouwen en cynisme de politiek beheersen.

De Hub Cobben Prijs is een initiatief van voormalig politicus Ron Meyer en oud-geschiedenisdocent Martin van der Weerden  en is vernoemd naar de vakbondsleider Hub Cobben (1908-1976). Hij leidde duizenden Limburgse mijnwerkers op 18 september 1975 tijdens de Mars op Den Haag.

De aanvang is om 14.00. Toegang is gratis, giften zijn welkom.

Aanmelden is verplicht en kan door het sturen van een bericht naar [email protected].

(Foto PvdA Amsterdam)