Congres GroenLinks-PvdA 14 oktober in Ahoy Rotterdam een daverend succes: samen kan het.

17 oktober 2023

Met een bus en meer dan 50 leden van GroenLinks en PvdA uit Parkstad zijn we op zaterdag 14 oktober getuige geweest van een historisch congres. Sinds 2003 was er geen congres van een landelijke partij beter bezocht. Ruim 5000 aanwezigen beleefden in een bomvol Ahoy het enthousiasme en de hoop die de samenwerking van de twee linkse partijen inmiddels heeft losgemaakt. Het congres stemde over amendementen en moties m.b.t. het verkiezingsprogramma en daarmee met de vaststelling van de definitieve tekst die binnenkort beschikbaar zal zijn voor iedereen. Onze lijsttrekker Frans Timmermans, onze nr. 2 op de lijst Esmah Lahlah en onze nr. 3 Jesse Klaver hadden inspirerende toespraken. Esmah ging in op bestaanszekerheid, Jesse op de diep droevige situatie in Israël en Gaza en tenslotte gaf onze nieuwe lijsttrekker een inkijk hoe hij met het nieuwe en krachtige verbond tussen GroenLinks en PvdA Nederland wil veranderen. Dat was tevens de aftrap voor de komende campagne voor de landelijke verkiezingen op 22 november aanstaande.